HP mister dansk marketingdirektør

Hewlett-Packards danske marketing-direktør, Per Østergaard Jacobsen, forlader selskabet for at blive partner i et konsulentfirma. HP henter afløseren internt.

For tre år siden, da Per Østergaard Jacobsen kom til Hewlett-Packard for at blive dansk marketingdirektør, sagde han, at han maksimalt ville holde tre år i jobbet.

Det blev helt nøjagtigt til to år og otte måneder, tæller han, da Computerworld Online forstyrrer ham på telefonen.

Marketingdirektøren har nemlig sagt sit job op for at gå sammen med en af sine tidligere kolleger, Henrik Andersen, som i dag driver firmaet Andersen & Partners Management Consulting.

Det køber Per Østergaard sig nu ind i.

Erfarne konsulenter
Henrik Andersen og Per ØStergaard arbejdede sammen i Pricewaterhousecoopers konsulentforretning, inden den blev solgt til IBM, så de kender til at sælge deres egen erfaring på konsulentbasis. Senest har de skrevet en bog om CRM sammen.

47-årige Per Østergaard har stået i spidsen for at "effektivisere" HP's marketingstingafdeling, som han selv kalder det, oven på fusionen med Compaq.

Han mener, at der er et milliardpotentiale gemt i at foretage en tilsvarende øvelse i andre danske virksomheder.

- Effektivisering er ikke det samme som besparelser. Det handler om, hvilke kunder virksomheden vil adressere, og hvordan den skal organisere sig for at gøre det mest effektivt. Det gælder om at måle, hvor effektivt budskaberne går igennem, og hvor der er det højeste return on investment, forklarer han.

Per Østergaard understreger, at han ikke går på grund af uenighed med den øvrige HP-ledelse, og at han tværtimod mener, at virksomheden står stærkt på det danske IT-marked.

Per Østergaard stopper i HP 1. august. På det tidspunkt tiltræder Michael Lindstrøm som ny marketingdirektør. Han er i dag ansvarlig for salget af HP's tunge servere på det danske marked.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere