Tiscali døjer med sure kunder
Tiscali er et af de teleselskaber herhjemme, som har færrest kunder. Alligevel er det samtidig et af de selskaber, som kunderne klager mest over. Forbrugerinformationen har mange eksempler på, at kunderne ikke får svar fra Tiscali, og at Tiscali nægter at have modtaget breve med eksempelvis opsigelser af abonnementet. Tiscalis administrerende direktør, Lis Lysholm, erkender, at servicen har været for dårlig. Hun mener, at kunderne skal være glade for, at mange af sagerne går til inkasso, for det sikrer, at en uafhængig instans går dem efter. (Berlingske Tidende)
FDB og Fuji bag digital fotobutik
Coop Danmark (tidligere FDB) står sammen med Fujifilm bag en ny digital fotobutik, hvor kunderne kan få udskrevet deres digitale billeder. Billederne bliver printet hos Fuji i Tyskland og kan afhentes i en hvilken som helst af Coops 724 danske butikker få dage senere. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
Erhvervsdrivende kan ændre skat på nettet
Fra efteråret får 200.000 danske erhvervsdrivende mulighed for at forskudsregistrere sig på internet. Det har hidtil været forbeholdt lønmodtagerne. Afdelingsleder Henrik Friis, De registrerede Revisorer (FRR), skønner, at 50.000 årlige transaktioner på den måde bliver flyttet online årligt. Den udvidede skatteservice på nettet kommer som følge af forslag fra netop FRR til skatteminister Svend Erik Hovmand (V), om hvordan de erhvervsdrivendes hverdag kan lettes ved at udnytte IT. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
ATP bruger en tredjedel af sit budget på IT
IT-udgifterne i ATP, der administrerer danskernes tvungne pensionsindbetalinger på 240 milliarder kroner, er højere end i andre dele af pensionsbranchen. ATP bruger hvert år 300 millioner kroner på IT, og 246 af ATP's knap 800 medarbejdere har deres job i IT-afdelingen. ATP benytter egenudviklede systemer, fordi der tidligere ikke var standardsoftware, men prøver nu at gå over til standardprodukter og slanke IT-organisationen. (Børsen)