TV samarbejder med aviser om net-annoncer
TV2, Politiken/Jyllands-Posten og Berlingske-koncernen er gået sammen om et fælles selskab, der skal sælge rubrikannoncer for biler, rejser og boliger på internet. Samtidig køber TV2 sig ind i selskabet Job-zonen, som Berlingske-selskabet Metropol Online i dag ejer sammen med Jyllands-Posten. Både TV2 og Politiken/Jyllands-Posten køber sig desuden ind i to andre Berlingske-selskaber, BilZonen og BoligZonen. Transaktionerne skal godkendes af Konkurrencestyrelsen, inden de kan føres ud i livet. (Ritzau i Berlingske Tidende, Morgenavisen Jyllands-Posten)
Telmore trak udbyttet til kanten
Mobilselskabet Telmore offentliggjorde i går regnskab, få timer før det blev kendt, at TDC køber en del af selskabet. Af regnskabet fremgår det, at ejerne, mellem dem stifter og direktør Frank Rasmussen og Mercuri Urval-stifteren Ib Kunøe, trækker 15,6 millioner kroner ud af selskabet i udbytte. Frank Rasmussen siger selv, at udbyttebetalingen er "trukket til kanten". Samtidig har Telmore valgt at holde en del af udgifterne til at oprette de mange nye kunder ude af resultatopgørelsen, hvilket gør overskuddet større. 17,6 millioner kroner er i stedet overført til balancen, og de vil påvirke fremtidige regnskaber. (Morgenavisen Jyllands-Posten)