Wannasave.com, der sælger mobiltelefoner og telefonabonnementer på internet, er blevet partner med Retail Internet.
Retail Internet, der har den tidligere Oticon-direktør og 2M-investor Lars Kolind som hovedejer, står bag annoncetjenesten Jatak.com. Den sender reklamer ud til en halv million brugere, som selv har tilmeldt sig tjenesten.
Wannasave.com har hidtil tjent hovedparten af sine penge på at sælge mobiltelefoner. 70.000 blev det til sidste år.
Kunderne skal dog registrere sig og fortælle om sig selv for at handle hos Wannasave, der har 192.000 profiler i sin database.
Dem skal Retail Internet nu også sælge annoncer til. For Wannasave handler det om "risikospredning", som direktør Carsten Berner Mortensen udtrykker det.
Det begreb dækker over, at Wannasave kan fjerne afhængigheden af mobilmarkedet, hvor priserne og markedsbetingelser skifter med korte mellemrum, hvis der også kommer annoncekroner i kassen.
Retail Internet har derimod ikke tænkt sig at begynde at sælge mobiltelefoner, fastslår direktør Torben Frigaard Rasmussen.
Han anser det ikke for at være et problem, at de potentielle annoncører inden for telebranchen i nogle tilfælde er konkurrenter til Wannasaves egen butik.
Torben Frigaard Rasmussen oplyser, at Retail Internet vil sende en del af pengene videre i forhold til, hvor mange af de kommende annoncer som går til brugere fra Wannasaves database.
- Wannasaves brugere er interesserede i gode tilbud, ikke kun fra Wannasave selv, forklarer han.