Mest markant er meldingen fra Rosenmeier IT, der har satset en 100.000 kroners kampagne på at synliggøre Philips projektorer i forbindelse med VM.
- Vi har oplevet en markant salgsfremgang fra april til maj. Jeg kan næsten ikke komme med andre forklaringer end Fodbold VM, siger salgsdirektør Bo Lund.
Også hos distributøren DS Display lyder meldingen, at VM har sat bedre gang i projektorslaget
- Min fornemmelse er at der bliver solgt godt i øjeblikket, fortæller Torben Svendsen, fra DS Display.
Hos Frontier Scandinavia er salget dog ikke steget så meget, som forventet, lyder meldingen fra salgschef Jørgen Abildgaard.
- Det er nok prisen, der forhindrer at projektorerne sælger virkeligt meget til dette VM. Det er alligevel 15.000 kroner ekstra, der skal op ad lommen, siger Abildgaard.
Hos Rosenmeier IT, mener Salgsdirektør Bo Lund da også, at projektorerne ikke kan konkurrere med tv.
- Jeg tror at VM har virket positivt ind på den måde, at virksomheder, der har overvejet at købe en projektor har fremskyndet salget for at få den ekstra gevinst at de kan vise VM-fodbold for deres medarbejdere på storskærm, siger Bo Lund.