Annoncerne fra SuperOffice spiller på, at den definitivt sidste annonce, dødsannoncen/konkursdekretet, er gratis. En »Rabat«, som SuperOffice mener firmaerne kan undgå ved at implementere SuperOffices systemer og dermed undgå konkursen og firmadøden.
Annoncedirektør Pål Øverby hos avisen Aftenposten mener imidlertid, at SuperOffice med annoncekampagnen er gået over stregen, og har afvist at bringe annoncen i avisen.
»Dødsannoncer er en alvorlig sag for Aftenposten, og avisen accepterer ikke at man driver gæk med disse annoncer,« udtaler Pål Øverby til den norske Onlineavis, Nettavisen.
Direktøren for SuperOffice, Une Amundsen, erkender at nogle måske finder annoncerne usmagelige, men understreger at de er humoristisk ment.
»Vores hensigt er at rette opmærksomheden mod det faktum, at mange firmaer går ned, fordi de ikke tager hånd om deres kunder,« lyder direktørens begrundelse for annoncekampagnen til Nettavisen.