»Behovet er simpelthen ikke stort nok. Det drejer sig kun om et par stykker, og de kan dække sig ind med samarbejdsaftaler,« siger CBC-kædens direktør, Peder Hvejsel.
Tidligere har Peder Hvejsel ellers proklameret, at CBC-kæden ville lave en Navision-redningsparaply for betrængte medlemmer.
Peder Hvejsel oplyser nu, at han oprindelig troede, at flere af hans medlemmer ville blive fanget på det forkerte ben af Navisions partneropstramning. Men det har ikke været tilfældet.
»De medlemmer, som er afhængige af Navision i deres daglige forretning, vælger alle certificeringsvejen. Der er mange som kun sælger Concorde Light, men den kan man købe gennem distributører. Det betyder, at kun et par stykker kan komme i klemme,« siger Peder Hvejsel.
Når han ikke vil ud at slå på den store tromme, skyldes det også at han vurderer, at det ikke kan betale sig, når det kun drejer sig om få medlemmer.
»De er alligevel ikke afhængige af Navision. Desuden dækker vi dem ind via samarbejdsaftaler,« fastslår Hvejsel.
Mere om sagen i det nye nummer af Computer reseller News, der udkommer i dag.