Dækningen af huller i Danmark har førsteprioritet hos den frivillige forhandlerkæde CBC, der ikke aktivt vil gå efter udenlandske samarbejdspartnere, fortæller direktør Peder Hvejsel.
- Vi har brug for ti nye forhandlere, for at dække hullerne der hvor vi er lidt tynde. Eksempelvis i Odense, hvor vi ikke har nogle forhandlere i dag, siger Peder Hvejsel.
CBC er derfor gået aktivt i gang med at opsøge forhandlere, som kunne tænkes at passe ind i CBC-kæden.
Derimod ser Peder Hvejsel ingen grund til at CBC-kæden aktivt skal gå ud og søge partnerskaber i Norden eller Europa.
- Vi er selvfølgelig altid åbne for samarbejde, men der skal være en fordel i for os, lyder Hvejsels kommentar.
Formanden for CBC-kæden, Svend-Aage Kjær fra kontor Syd, er lidt mere positiv.
- Det er klart, at når man ser at for eksempel Actebis laver en forhandlerkæde i Tyskland, så skal vi måske overveje et samarbejde ud over landets grænser, siger han.
Svend-Aage Kjær fortæller at CBC tidligere har barslet med tanker om at sælge deres koncept til de øvrige nordiske lande.