Lukningen af en række kunder sætter sit røde præg på Infocare Services A/S 2009-regnskab.
It-servicevirksomheden kom gennem sidste år med et underskud på lidt over syv millioner kroner før skat. Det skal ses i forhold til et overskud på otte millioner kroner året før.
»Især Zeptos konkurs har vi lidt meget under. Men også konkursen i Merlin og i en række islandske virksomheder har kostet os meget,« siger Infocares direktør David Friisholm.
»Det rammer os hårdt, når vores kunder ikke kan betale deres regninger.«
Kundernes konkurser og det generelt lavere serviceniveau har også påvirket medarbejderstaben, der er blevet skåret til i løbet af det forgangne år.
Det er kun lidt mere end et år siden, at servicevirksomhedens søsterselskab, Infocare Consumer Service A/S, måtte dreje nøglen om på grund af svigtende ordrer og dårlig økonomi. I den forbindelse overtog Infocare Services det nødlidende søsterselskabs eksisterende servicekontrakter og aktiviteter.