Amerikanske mobilnet bliver overrendt

Amerikanerne har i en sådan grad taget mobiltelefonerne til sig, at mobilnetværkene langt fra kan følge med. 61 procent af kunderne har på et år ringet til deres operatører og brokket sig over manglende dækning eller udfald.

De amerikanske mobilselskaber er i øjeblikket ofre for deres egen succes.

Anvendelsen af mobiltelefoner stiger så hurtigt, at kapaciteten i mobilnetværkene ikke kan følge med, og det giver utilfredse kunder, skriver avisen New York Times.

Kunderne oplever typisk, at en mobilsamtale pludselig bliver afbrudt, at lyden går dårligt igennem, eller at det slet ikke lykkes at få forbindelse til modtagerens mobiltelefon.

Problemet lader kun til at blive større, efterhånden som mobiloperatørerne frister kunderne med kameratelefoner eller internetbaserede spil, der kræver endnu større kapacitet af netværkene.

Siden 1995 er andelen af amerikanske husstande med mindst et mobilabonnement blevet fordoblet til 56 procent, og det skyldes ikke mindst, at den gennemsnitlige minutpris er faldet fra over fire kroner i 1995 til blot 80 øre i dag.

Behovet for at opsætte flere og større basestationer i de travle områder vokser, men mobiloperatørerne er ramt af krisen i telebranchen og har sat investeringerne på vågeblus.

Derfor vælter klagerne ind hos teleselskaber og forbrugerorganisationer.

Andelen af mobilkunder, der har ringet og klaget til kundeserviceafdelingerne i teleselskaberne mindst én gang i det forløbne år, er således steget fra 53 procent i 2001 til 61 procent i år, skriver New York Times.

De største mobilselskaber i USA hedder Verizon Wireless og Cingular Wireless, der begge er ejet af regionale Bell-teleselskaber, og de børsnoterede selskaber AT&T Wireless Services og Sprint PCS, hvis aktiekurser er faldet med 45 procent siden nytår.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere