Det giver bonus at blive kåret af IT- og Telestyrelsen og Forbrugerinformationen som landets billigste mobilselskab.
Det mærker selskabet CBB Mobil, det tidligere Club Blah Blah, der i øjeblikket høster 800 kunder om dagen, oplyser direktør Teddy Søgaard Pedersen.
CBB Mobil kører i øjeblikket en reklamekampagne til et mindre millionbeløb i aviser og på nettet, og et nyt samarbejde med en række supermarkeder og videokæden Blockbuster har givet ekstra eksponering.
Kampagnen har kørt i 14 dage, og det er over den periode, at tilvæksten på 800 daglige kunder er blevet en trend. I alt har CBB Mobil nu 50.000 kunder, oplyser selskabet.
CBB Mobil er derfor på vej ud af den krise, der tidligere på året fik revisorerne til i årsregnskabet at kræve ekstra kapitaltilførsel, hvis selskabet skulle fortsætte driften.
- Det blev faktisk ikke nødvendigt at skyde mere kapital ind på grund af den store kundetilgang, siger CBB Mobils bestyrelsesformand Peer Kølendorf til Computerworld Online.
Tjener penge i december
Han forventer at se en positiv bundlinje for selskabet i december måned - men slet ikke for hele året - og et positivt resultat igennem hele 2003.
- For et selskab af vores type handler det utrolig meget om volumen, det vil sige antallet af kunder og hvor mange minutter, der bliver solgt, siger Peer Kølendorf.
CBB Mobil er igennem hele selskabet korte levetid af kunderne blevet beskyldt for at yde dårlig kundeservice, og Peer Kølendorf vil fortsat ikke love lynhurtig respons ved telefonerne.
- Vi er et lavprisselskab, så vi vil ikke love en ventetid på 30 sekunder i kundeservicen. Det er simpelthen for dyrt, men omvendt skal kunderne selvfølgelig ikke vente i to timer, bemærker han.
Han understreger, at en stor del af ventetiden skyldes, at kunderne ringer for at høre nyt om deres nummerporteringer, hvis de vil flytte det gamle mobilnummer over til CBB Mobil.
- En nummerportering tager typisk 2-3 uger, og vi er helt afhængige af det selskab, der skal aflevere kunden. Det er vel meget naturligt, at de store selskaber prioriterer deres eksisterende kunder højere end de kunder, der er ved at forlade dem, siger Peer Kølendorf.
Også plads til Telmore
Målet for CBB Mobil er at slå kloen i kunder hos de store selskaber som TDC Mobil, Sonofon, Orange og Telia.
Peer Kølendorf mener, at der nok skal være plads til både CBB Mobil og landets største lavprisselskab, Telmore.
Så harmonisk lyder tonerne ikke fra Telmores direktør Frank Rasmussen, der "kun" kan prale af at modtage 600 nye kunder om dagen i øjeblikket.
Telmore er ikke det billigste selskab herhjemme, men roses af Forbrugerinformationen for at have markedets mest gennemskuelige mobilabonnement.
- Det afgørende i denne forretningsmodel er en stor volumen, og vi runder meget snart 200.000 kunder. Det betyder, at vi kan opnå meget større volumenrabatter end konkurrenten, siger Frank Rasmussen.
Dermed mener han også, at Telmore har betydeligt lettere ved at tjene penge, og det er for ham mere interessant end tilgangen af kunder.
Frank Rasmussen forventer at forlade 2002 med et samlet overskud på 25 millioner kroner. På månedsbasis omsætter Telmore-virksomheden for over 20 millioner kroner.