Targus vil ikke længere have salgsvægten lagt på hovedsagelig tasker, som er leverandørens historiske udgangspunkt. I stedet vil man øge salget af accessories, der i EMEA-området er vokset til 18 procent af omsætningen. Ifølge country manager Philip Meyendorff er det målet at få accessories op på 70 procent af den samlede omsætning.
Desuden vil man differentiere sine produktlinjer og forsøge at øge væksten i den dyre ende af taske- og accessories-sortimenterne, oplyser administrerende direktør for EMEA-området Roger Murphy.
Dette betyder, at tilgangen til kunderne bliver mere konsulentagtig end tidligere. For at styrke denne salgsmetode er det vigtigt, at leverandøren også i distributørleddet har en partner, som fokuserer på Targus, og som er kendt for en højere grad af added value, end en traditionel broadlinedistributør er i stand til at kunne levere, forklarer han.
Targus' nye fokuserede strategi er indført over det sidste års tid og har tilsyneladende haft effekt. I hvert fald var der ifølge Philip Meyendorff en omsætningsfremgang i Danmark på 61 procent fra 2001 til 2002.