Det danske bredbånds-telefoniselskab Tellio skal betale 150.000 kroner i bøde for vildledende prisoplysninger, meddeler Forbrugerombudsmanden.
Selskabet har omkring 35 ansatte og omsatte sidste for små seks millioner kroner, men har endnu aldrig givet overskud. Se Tellios nøgletal her.
Forbrugerombudsmanden meddeler, at Tellio i 2010 reklamerede med en række forskellige abonnementer uden at oplyse mindsteprisen, hvilket man skal.
Desuden reklamerede selskabet med, at nye kunder gratis kunne oprette abonnement, hvilket Forbrugerombudsmanden mener er løgn, da kunderne faktisk skulle betale for oprettelsen samt for fragt og leje af et adapter.
Anden gang
Bøden har fået et ekstra nøk opad, fordi Tellio har været involveret i en lignende sag tidligere. Det kan du læse mere om her.
Dengang kostede de vildledende oplysninger Tellio 80.000 kroner.
Forbrugerombudsmanden meddeler, at det dog samtidig er 'blevet tillagt betydning', at Tellio omgående rettede oplysningerne på selskabets hjemmeside, da først Forbrugerombudsmanden havde påpeget ulovlighederne.
Sagen er blot en af de seneste i en lang række i de senere år, hvor Forbrugerombudsmanden for alvor har haft kig på de danske teleselskabers forretningsmetoder.
Sidste år politianmeldte Forbrugerombudsmanden således otte bredbåndsselskaber på en gang.
Siden hen gav flere af dem over for Computerworld udtryk for, at de fandt Forbrugerombudsmandens fremgangsmåde utilfredsstillende.