På onsdagens pressemøde i forbindelse med kvartalsregnskabet fra TDC, fik den afskedigede Telmore-direktør, Frank Rasmussen, hårde ord med fra koncernchef Henning Dyremose.
Dyremose giver Frank Rasmussen skylden for, at Easymobile ikke havde undersøgt de britiske regler for betalingskort på nettet godt nok før Easymobiles entre på det britiske marked. Det skriver Børsen.
De britiske regler for betaling med kreditkort på nettet giver nemlig kunden ret til at annullere en betaling, op til seks måneder efter den er foretaget.
Det har givet store problemer for Easymobile. Under normale omstændigheder vil kunden nemlig for længst have brugt sin taletid, når der er gået et halvt år.
Hvis kunde så vælger at annullere sin betaling, er det op til Easymobile, at dokumentere at indbetalingen er brugt til taletid, og det kan slet ikke betale sig, i forhold til de relativt små beløb der er tale om. Easymobile blev først opmærksom på reglen, da selskabet have fået de første 15.000 kunder.
»Det kræver en anden form for betalingsmønster, og det har vi nu fået løst,« sagde Henning Dyremose på pressemødet, og tilføjede at selskabet måtte tage den med ro i forhold til at finde nye kunder, indtil der var styr på betalingerne.
Han fortæller at selskabet har undersøgt reglerne i Tyskland og Holland, for at sikre sig at Easymobile ikke ender i den samme situation.
Henning Dyremose afviser, at den britiske sag er årsagen til Frank Rasmussens fyring fra Telmore.
Det er ikke lykkedes at få en kommntar fra Frank Rasmussen.
Ifølge TDC har Easymobile nu 23.000 kunder på det britiske marked.