Telmore sælger telefoner som aldrig før, men det gør ondt på bundlinjen i øjeblikket.
I 2006 solgte Telmore 110.000 telefoner, og væksten fortsatte i 2007 til 160.000 solgte telefoner. Det har været med til at sætte omsætningsrekord for Telmore med 886 millioner kroner og en vækst, der svarer til 9 procent. Og det er en vækst der fortsætter, da Telmore for 2008 allerede nu har fået lige så mange nye kunder, som de fik hele sidste år:
»Langt de fleste telefoner sælger vi til eksisterende kunder. Vi ser 2007 som et gennembrud på online- handel med telefoner, og har investeret kraftigt i denne vækst,« fortæller Telmores administrerende direktør Allan Christiansen.
Han vurderer, at kunderne ikke længere kun efterspørger billige mobiltelefoner, men ser på det samlede billede med priser, mobiltelefoner og kundeoplevelse.
»I 2007 lancerede vi en strategi, der bygger på kundernes ønsker om billige telefoner og har investeret massivt i at blive kendt for også at tilbyde billige mobiltelefoner sammen med lave priser og god kundeservice og ser nu med tallene for første kvartal 2008, at denne strategi er rigtig. Vi har en omsætningsfremgang for første kvartal på 10 procent i forhold til året før,« fortsætter Allan Christiansen.
»Investeringen i mobiltelefoner har for 2007 resulteret i røde tal på 31,7 millioner kroner i årets netop offentliggjorte regnskab, vi er alligevel tilfredse med resultatet for 2007, da vi har sikre tegn på, at vi henter pengene hjem allerede i 2008,« siger Allan Christiansen.
Telmore har i dag 636.000 mobilabonnementer.