Frygten for at forbrugerne kommer i klemme, får nu e-handelsfonden til at kræve en forklaring fra onlineforhandleren Getmore, som i mandags blev udsat for en skatterazzia. I forbindelse med aktionen blev Getmores varelager beslaglagt, ligesom Skat har spærret firmaets bankkonto.
Ligesom mange andre onlinebutikker har Getmore fået tildelt e-mærket, som en form for kvalitetsgaranti over for kunderne. E-mærket administreres af e-handelsfonden.
Ifølge direktør Lars Schmidt Larsen har fonden allerede i går tirsdag bedt Getmore redegøre for, hvad skatterazziaen og et eventuelt efterspil kan betyde for kunderne. Getmore har fået en svarfrist på tre dage.
»Vi er nødt til at reagere, når vi læser en artikel, som den CRN (ComON, red) bragte i går. Nu sætter vi os ned med vores jurister og kigger på sagen. Samtidig vil vi gerne høre den anden part i sagen, og derfor har vi bedt Getmore om en redegørelse,« siger Lars Schmidt Larsen.
Han understreger, at e-handelsfonden ikke kender sagens detaljer, og at kravet om en forklaring skal ses som et ønske om at sikre Getmores kunder.
I et blogindlæg skriver e-handelsfonden i øvrigt på sin hjemmeside:
»Som i alle andre sager, der involverer e-mærkede virksomheder, tager e-handelsfonden kontakt til den erhvervsdrivende, så vi kan få afklaret, hvorvidt der er behov for, at e-handelsfonden foretager sig yderligere i henhold til vores retningslinjer.«