I den biografaktuelle film "Star Wars Episode II" indeholder næsten hver eneste scene computergenerede objekter. En film som "Final Fantasy" er skabt udelukkende i computeren. Realtime-generering af scener i filmkvalitet - som det er nødvendigt i interaktive computerspil - er ikke muligt i dag, men Nvidia's chefudvikler David Kirk forudsiger at det bliver realitet i 2003.
David Kirk siger til den tyske nyhedstjeneste "tecchannel" at den grafikkvalitet, som kendes fra film som "Shrek" eller "Ice Age", snart kan genskabes på en almindelig desktop-pc. På fagmessen SIGGRAPH sidste år kunne Nvidia allerede fremvise en interaktiv scene fra "Final Fantasy" med 12-15 billeder i sekundet i en lidt lavere kvalitet end selve filmen.
Nvidia's demo kørte på et GeForce 3 grafikkort, og David Kirk fortæller at scenen kan genereres med 30 billeder i sekundet på det nyeste GeForce4 kort.
- Når man kigger et år ud i fremtiden, så forventer jeg, at scener fra filmen kan beregnes per hardware i ægte filmkvalitet. Måske ikke hver eneste scene fra hele "Final Fantasy", men de scener, som vi viste interaktivt sidste år, kan genereres per hardware i realtime, siger David Kirk til tecchannel.