IBM besluttede allerede i 1998, at firmaet ikke ønskede at forny sin kontrakt med den Internationale Olympiske Komite (IOC). Som sponsor har IBM bidraget med teknologi til en værdi af mange millioner dollars lige siden 1960, hvor IBM var sponsor for Vinterlegene i Squaw Valley, Californien.
Men nu er det slut. Beslutningen i 1998 blev ikke mindst taget under indtryk af OL i 1996, kendt som "Glitch Games", hvor tekniske problemer fik flere overskrifter end de sportslige præstationer.
Til gengæld kan IBM glæde sig over, at OL 2000 i Sydney blev gennemført uden de mange IT-problemer, som plagede de sidste Lege i Atlanta. IBM har denne gang både leveret hardware, software og systemintegration, mens firmaet i Atlanta måtte samarbejde med andre leverandører.
Alligevel vil IBM ikke længere være sponsor for OL. Komiteen søger nu efter nye sponsorer, som vil levere den tekniske løsning til næste OL i Athen. Til gengæld kan hver sponsor bruge de fem olympiske ringe i sin markedsføring.
(Kilde: Reuters)