Som vi kunne fortælle i går, har Microsoft "hugget" Apples "PC" fra Get a Mac-reklamerne for at kickstarte anden runde i deres nye 300 milloner dollars-kampagne. Første omgang bestod af to sære reklamer med komikeren Jerry Seinfeld .
I de tre nye reklamer indledes der med en John Hodges-lignende "PC", som optræder i Apples Get a Mac-reklamer .
I den første reklame siger "PC" "Hello, I'm a PC, and I've been made into a stereotype", endnu engang med reference til Apples reklamer. Reklamen fortsætter med at beskrive en række mere eller mindre almindelige mennesker der også er "PC'er", blandt andet jurister, grafitimalere og folk med briller.
I reklame nummer to indleder "PC" igen med ordene "Hello, I'm a PC" og fortsætter med "and I am not alone".
Den tredje reklame fortsætter i stil med de andre to, med at vise almindelige mennesker som "PC'er".
De nye reklamer med den redefinerede "PC" er udviklet af reklame-giganten Crispin, Porter & Bogusky, der i øvrigt er kendte for at bruge Mac.