Omkring 78 pct. af de 3.000 personer i USA, som deltog i undersøgelsen, svarede, at de handler på Internet. Kun 70 pct. havde handlet i april måned, hvor undersøgelsen blev gennemført.
Greenfield Online, som gennemførte undersøgelsen, fortæller at de tilsvarende tal for april 1999 var henholdsvis 86 pct. og 74 pct. Interessen for at shoppe på Nettet er tilsyneladende faldet lidt.
Forskellen kan dog også forklares med, at Nettets "befolkning" nu er bredere sammensat end for et år siden. De mange nye Internet-brugere har kun begrænset interesse for e-commerce, i modsætning til mere erfarne brugere.
Undersøgelsen viser også, at 43 pct. foretrækker at handle hos forretninger, som de kender fra den fysiske verden. "Hardware" er ikke længere blandt de fem mest populære produktkategorier - til gengæld er produkter indenfor "Health and beauty" nu blandt de bedst sælgende på Nettet.
De fire andre mest populære varekategorier er bøger, CD'er, software og beklædningsgenstande.