It-support er for dårlig

Ifølge en ny undersøgelse fra Forrester Research er de fleste it-brugere utilfredse med den it-support de får gennem deres virksomhed.

Forrester Research har gennemført en ny undersøgelse, der viser, at de fleste it-brugere på virksomheder både er utilfredse med deres it-support og med deres generelle forhold til virksomhedernes it-afdelinger.

Forrester har gennemført undersøgelsen "How Do User Feel About Technology" med 2.000 it-brugere fra amerikanske virksomheder. Størstedelen af de 2.000 deltagere er utilfredse med den it-support de får i dagligdagen, og utilfredsheden stiger, jo oftere man er i kontakt med virksomhedens support-personale.

Ifølge undersøgelsen skyldes utilfredsheden ikke, at it-brugerne savner høflighed fra support-personalet. Problemet opstår, når it-brugerne gentagne gange oplever, at support-personalet ikke er i stand til at løse brugernes it-problemer ved første forsøg.

Intranet er et andet område, der opleves som problematisk af undersøgelsens deltagere. Mange mener, at virksomhedernes intranet er dårlige medier, når man skal finde information. 61 procent sagde, at intranettenes største mangel er deres søgefunktioner, og kun 44 procent sagde, at det var let at finde information på intranettet.

Omkring halvdelen af de adspurgte var generelt utilfredse med it-afdelingernes evne til at kommunikere nyheder om teknologi, updates og organisatoriske forandringer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere