Selskabet bag Computerworld, IDG Danmark, køber de to it-medier ComOn.dk og CRN af Mediaprovider A/S.
Aftalen omfatter webportalen Comon.dk, som henvender sig til Danmarks it-professionelle, samt websitet crn.dk og magasinet CRN, som henvender sig til it-branchens forhandlere og distributører.
Udover brands og rettigheder overtager IDG ni medarbejdere, som fortsætter deres arbejde fra IDG's moderne mediehus i Herlev, hvor alle aktiviteter samles under et tag.
Mediaprovider A/S fortsætter aktiviteterne med fuld fokus på konsument-området.
Længe ønsket handel
Med købet manifesterer IDG sin førerposition på det danske marked for it-information og it-kommunikation.
"Vi har længe ønsket en konsolidering i vores marked. Og det har ikke været nogen hemmelighed, at ComOn og CRN i lang tid har stået øverst på vores ønskeliste. Både ComOn og CRN kendetegnes ved en professionel og seriøs tilgang til opgaven, og vi er meget tilfredse med nu at kunne byde en række gode kollegaer velkommen," siger IDG Danmarks administrerende direktør, Søren Queitsch.
"Vi er kommet igennem krisen og kunne allerede i det seneste regnskab præsentere overskud på bundlinjen. Det kunne vi, fordi de rigtige medarbejdere har truffet de rigtige beslutninger på de rigtige tidspunkter, og fordi vi også i krisetider har satset på at udvikle nye, effektive produkter til vores online-palette, som i årevis har været vores primære forretningsområde," siger Søren Queitsch.
Stærke redaktionelle hold
Købet betyder, at IDG nu udvider Danmarks i forvejen ubetinget største it-redaktion.
"Både ComOn og CRN har et stærkt redaktionelt hold , og medierne er den helt rigtige tilføjelse til IDG's samlede redaktionelle portefølje. ComOn har blandt andet stærkt flair for det internationale nyhedsbeat, og CRN har en helt unik position inden for it-kanalen," siger Line Ørskov, der som ansvarshavende chefredaktør for IDG Medier.
Med overtagelsen føjes der yderligere syv journalistiske medarbejdere til IDG's samlede redaktion.
Hos Mediaprovider A/S er administrerende direktør Brian Dixen glad på CRN og ComOn's vegne.
"Nu kan de to medier og de meget dedikerede medarbejdere komme ind i et miljø, hvor man i forvejen tænker som dem. Det er jeg overmåde stolt over, og jeg ønsker dem al mulig held og lykke fremover," siger Brian Dixen.
"Nu kan vi fokusere på vores andre medier, Mobil, Zoom, Gear, Media:Mac, iPhone og Android - både når det gælder print og online. De kommende måneder vil bringe mange nyheder inden for netop det felt, og jeg tør godt love mindst to nye udgivelser inden efteråret. Mediaprovider A/S er Danmarks ubestridte førende mediehus, når det gælder tech konsument-medier, og nu får vi takket være salget af CRN og ComOn til IDG endnu mere styrke til at gøre en større forskel," siger Brian Dixen.
Komplette løsninger
Med overtagelsen af CRN og ComOn kan IDG Danmark i endnu større omfang tilbyde komplette løsninger til de virksomheder, som ønsker at nå en udvalgt it-målgruppe.
IDG Danmark råder over en kommunikationspalette, der dækker alle it-beslutningstagere, hvad enten de er forbrugere, mindre erhvervsdrivende, it-ansvarlige i store virksomheder, ansatte i it-branchen eller ledere hos it-forhandleren.
IDG Danmark kan besøges på idg.dk.
Mediaprovider, som IDG har købt ComOn og CRN af, fortsætter sine øvrige aktiviteter i Danmark som hidtil, men har nu fokus rettet mod det såkaldte B2C-marked (business to consumer). Det drejer sig om titlerne Gear, Zoom , Mobil, Mediamac og WebTV.