ValueMaker, der har udviklet det internetbaserede værktøj ValuePerform til analyse af strategi- og forretningspotentiale i virksomheder, har indgået et samarbejde med TBK Consult.
"Aftalen betyder, at vi med ét slag får ValuePerform ud på 16 markeder, udtaler Steen Alexander, direktør for ValueMaker.
Selskabet har allerede certificeret de første TBK konsulenter og modtaget en bestilling på 100 analyser fra en international softwarevirksomhed.
Værktøjet ValuePerform producerer på baggrund af internetbaserede spørgeskemaer et sæt diagrammer, der viser virksomhedens styrker, problemområder og potentialer for resultatforbedring på 15 ledelsesområder.
Med udgangspunkt i analysen kan ValuePerform-konsulenten hjælpe klienten med at sætte fokus på de områder, som er afgørende for virksomhedens strategi.
"ValuePerform er et værktøj, som gør det muligt på meget kort tid at få taget et 'røntgenbillede' af vore klienters situation," udtaler Hans Peter Bech, direktør for TBK Consult.
Alle skal certificeres
Hans Peter Bech forventer at have alle TBK's 40 konsulenter er certificeret inden udgangen af februar 2011.
"Indsigt i klientens situation er den første fase i enhver konsulent-opgave, og jo hurtige denne fase kan gennemføres, desto hurtigere kan vi komme til at løse de egentlige opgaver og skabe værdi og resultater for vore klienter," udtaler Hans Peter Bech.
Ideen til ValuePerform fik stifteren af ValueMaker, Jens Böhme, mens han arbejdede som konsulent i Bruxelles. Han savnede et værktøj, der på samme måde, som man tegner personlighedsprofiler, kunne tegne en profil af en virksomhed, uden at der skulle investeres lang tid i konsulentarbejde.
Med hjælp fra professor Per Nikolaj Bukh fra Aalborg Universitet fik Böhme designet og udviklet ValuePerform, som nu danner grundlag for virksomheden ValueMaker.