Computerworld News Service: En "betydelig" andel af Gmail-brugerne har oplevet ekstra lang leveringstid for både indgående og udgående mails gennem en periode på adskillige timer.
Det har især påvirket de virksomheder, der anvender e-mail-tjenesten til intern kommunikation på arbejdspladsen.
Google anerkendte problemet tirsdagmed en notits på virksomhedens Apps Status Dashboard, og der blev fundet en løsning om aftenen.
Problemet viste sig at give store afbrydelser i workflowet og kundekommunikationen ved The Swift Collective, som er et digitalt reklamebureau i Portland, Oregon. Virksomheden oplevede problemer med indgående og udgående post det meste af arbejdsdagen.
"Vi er meget afhængige af e-mail, især fordi mange af vores kunder findes i andre byer eller stater," fortæller Paul Wille, der er partner og vice president for virksomheden. "Som bureau arbejder vi med stramme deadlines og vi sætter en ære i at overholde dem."
Det bekymrer især Paul Wille, at han først hørte om virksomhedens e-mail-problemer fra oprørte kunder, der ventede på beskeder eller filer, som ikke ankom på det forventede tidspunkt. Google anerkendte ikke problemet for flere timer senere, siger han.
Google skal være hurtigere til at spore og anerkende den slags problemer, så Gmail-brugerne kan tage sine forholdsregler, mens det står på.
Dette er anden gang The Swift Collective oplever store problemer med e-mail, siden virksomheden gik over til den gratis Standard-version af Google Apps for to år siden til 25 slutbrugere. Denne gang har virksomhedens tillid til produktet fået store skrammer.
Selv om bureauet generelt er glad for Google Apps, så overvejer The Swift Collective at skifte en anden e-mail-udbyder, hvis problemerne viser sig at være almindelige.
Oversat af Marie Dyekjær Eriksen