Selvom det i 2009 var krisetider, så steg mængden af digital information med hele 62 procent til et samlet niveau på 800.000 milliarder gigabyte.
Det viser en ny rapport fra IDC, sponsoreret af EMC. I rapporten er der også taget et blik på fremtiden, og det ser kun ud til at gå en vej.
I 2010 forventes det således, at digital information vil når svimlende 1.200.000 milliarder gigabyte. Det tal kan være mere end almindeligt svært at forhold sig til, men rapporten kommer også med nogle sammenligninger, der kan sætte det lidt i perspektiv.
Mængden af digital information, der vil blive skabt i 2010, svarer til, at serien '24 timer' kørte i 125 millioner år, eller at alle folk på Jorden skrev beskeder på Twitter konstant i 100 år.
Så kan det diskuteres, om disse sammenligninger gør tallet mere forståeligt.
Fra analog til digital information
I rapporten er der regnet på datamængderne 10 år frem. Således forventes det, at der i 2020 vil være 44 gange så meget digital information som i 2009.
Dette er drevet af en forventning om, at alle større former for medier - tv, tale, radio og print - vil tage det fulde skridt fra analog til digital.
Per Andersen, der er direktør i IDC Nordic, mener, at de stadig stigende mængder af digital indformation stiller øgede krav til den måde, virksomhederne administrerer deres data på.
"Virksomhederne skal finde ud af, hvordan de bedst opbevarer så mange data, og så bliver det også vigtigt at kunne rydde op i informationen løbende, så virksomhederne ikke gemmer mere end højest nødvendigt," siger Per Andersen.
Mere data i skyen
Rapporten forudser også, at over en tredjedel af al digital information til den tid vil enten være i skyen eller passere igennem den.
"Der er en stor kulturel overvindelse, inden vi når dertil. Virksomhederne skal vende sig til tanken om, at information godt kan ligge i skyen, og at det ikke er mere farligt, end at det ligger alle mulige andre steder," siger Per Andersen.