Boligejere med håb om at få del i regeringens puljemidler på halvanden milliard kroner oplever forsinkelser og problemer med at vedhæfte filer til det elektroniske ansøgningsskema på hjemmesiden boligforbedringer.dk.
Computerworld har hele tirsdag modtaget oplysninger fra læsere, som selv prøver lykken på den offentlige hjemmeside, som er porten til midlerne, der håndteres af Erhvervs- og Byggestyrelsen.
Ifølge styrelsen har 36.000 danskere i løbet af de første halvanden time gennemført en ansøgning om støtte til byggeprojekter.
Det skriver Erhvervs - og Byggestyrelsen i en pressemeddelelse.
Andres skyld
Ifølge styrelsen har servere og ansøgningsskema kunnet klare den store belastning, men der har ifølge Erhvervs- og Byggestyrelsen "en overgang været ventetid på at modtage log-in pga. stor trafik hos mailudbydere.
Ligeledes har der været meget stort pres på call-centret, som har fungeret, men hvor brugerne har oplevet problemer med at komme igennem, fordi flere telefonselskaber ikke har kunnet klare belastningen," hedder det i pressemeddelelsen.
"Jeg er meget tilfreds med de første tal om ordningen. Efter kun 1,5 time havde 90.000 oprettet sig som brugere på vores hjemmeside. 36.000 har indsendt deres ansøgning online - og 23.000 har allerede fået kvittering på deres ansøgning," siger vicedirektør Henning Steensig i pressemeddelelsen.
Det er ikke kun Computerworlds læsere, som melder om problemer i forbindelse med Erhvervs- og Byggestyrelsens puljeside.
Også andre medier modtager henvendelser fra læsere, der oplever forsinkelser i forbindelse med ansøgninger om tilskud til boligrenovering.
Erhvervs- og Byggestyrelsen opfordrer boligejerne til at væbne sig med tålmodighed på hjemmesiden.