Artikel top billede

Zepto-direktør Lasse Frost vil nu tage et møde med Forbrugerstyrelsen for at få rettet op på de 22 verserende klagesager. Foto: Mikael Rieck

Zepto-direktør vil have styr på klagesagerne

Over 20 klagesager hos Forbrugerstyrelsen og kunder, der klager over manglende svar, har fået Zepto-direktøren op af stolen. Nu ønsker han et tættere samarbejde med styrelsen.

Læs også: Klagestorm over danske Zepto.

Efter oplysninger om mere end 20 klagesager hos Forbrugerstyrelsen og beretninger fra kunder, der føler sig ignoreret, svarer administrerende direktør i Zepto, Lasse Frost, nu på kritikken.

Han er uforstående over for, at Zepto skulle have undladt at svare på Forbrugerstyrelsens klager.

"Det tror jeg ikke på er sket. Det ville være fjollet ikke at svare på Forbrugerstyrelsens henvendelser. Hvis det er rigtigt, så er det klart noget, jeg vil forbedre med det samme," siger Lasse Frost.

Direktør: Bliv ved at kontakte os
Han beklager, hvis der er kunder, der har følt sig ignoreret af Zepto, og opfordrer dem til at blive ved med at henvende sig.

"Jeg kan godt forstå, at man bliver sur, hvis man ikke får svar. Jeg synes det er vigtigt, at kunderne bliver ved med at kontakte vores serviceafdeling. Skulle de mod forventning ikke få et svar, så skal de stile deres henvendelse til vores servicechef, som refererer til mig. Så vil jeg hurtigt få at vide, hvad der er af sager, som ikke burde være der," siger han.

Han afviser rygter om, at nedskæringer hos Zepto er skyld i, at kunderne ikke får svar eller må døje med lange svartider.

"Der har ingen nedskæringer været i vores service-afdeling, whatsoever. Det er en af de ting, vi ikke ønsker at lave om på, fordi vi ønsker at opretholde en god service overfor vores kunder," siger Lasse Frost.

Tættere samarbejde med Forbrugerstyrelsen

I øjeblikket har Zepto 22 verserende sager i Forbrugerstyrelsen.

Det mener Zepto-direktøren ikke er et udtryk for, at selskabets produkter er blevet dårligere.

"Det koster 160 kroner at prøve sin sag af ved Forbrugerstyrelsen. Det er ret få penge, og da vi er en virksomhed, der sælger meget dyre produkter, både tv og bærbare computere, så er det klart, at vi ikke kan undgå, at der ligger en sag. Men jeg synes ikke, det er mange sager," siger han.

Lasse Frost oplyser dog, at Zepto nu vil sætte sig sammen med Forbrugerstyrelsen for at få styr på sagerne.

"Jeg er ked af, der er 22 sager. Det har givet os et incitament til at få de her sager ned på nul. Vi har haft en snak med Forbrugerstyrelsen i dag og sat et møde op for at få åbnet et tættere samarbejde. Vi følger altid Forbrugerstyrelsens råd og styrelsens afgørelser i de her sager," siger Lasse Frost.

Læs også: Klagestorm over danske Zepto.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere