En ny mand sætter sig i direktørstolen hos danske Jubii.
Efter at have købt Jubii af de tidligere ejere, Lycos Europe, træder Peter Lundsgaard tilbage og overlader den daglige drift til Henrik Busch, som er hentet fra en stilling som nordisk direktør i Go Viral.
"Det har hele tiden ligget i kortene, at Peter Lundsgaard ville forlade direktørposten, når købet var faldet på plads. Han har haft nogle gode år i Jubii, men vurderede, at der skulle ske noget nyt," siger Henrik Busch.
Den nye direktør, der ellers var glad for sit job hos Go Viral, fortæller, at han ikke kunne sige nej til tilbuddet om jobbet hos Jubii.
Kæmpe potentiale
"Jeg synes at der ligger så meget potentiale i Jubii," siger han og uddyber:
"For det første er der et uudnyttet potentiale i forhold til, at vi er en stor portal, Danmarks tiendestørste og for det andet har vi meget loyale brugere."
Netop den store loyalitet skal udvikles og bruges mere aktivt i fremtiden, lyder det fra den nye direktør.
"Vi har nogle brugere med et specielt engagement og tilhørsforhold til Jubii," siger Henrik Busch.
Han forklarer, at brugerne i fremtiden skal involveres endnu mere i Jubiis udvikling, og desuden vil Jubii forsøge at forbedre brugernes oplevelse, blandt andet med en ny annoncemodel, som skal give rabat til annoncører, hvis annoncer brugerne godt kan lide.
Henrik Busch tiltræder først i Jubii i marts, men allerede i morgen sættes arbejdet med en ny strategi i søen hos Jubii.