Stifter af Jubii Martin Thorborg har ikke meget ros til Jubiis tyske ejere, der nu sælger Jubii.
"Hos Lycos har de en meget lille IQ og drev et print-medie, der trykte bibler. De er søde, men har overhovedet ingen forstand på web," siger Martin Thorborg.
Derfor har han også ondt af den danske ledelse, der har haft bundne hænder.
"Den danske ledelse har været oppe imod et voldsomt bureaukrati. Det er ikke den danske ledelses skyld, at det er gået galt" siger Martin Thorborg.
Afvikling af Jubii
Han kalder de tyske ejeres tid med Jubii for "afvikling" nærmere end udvikling.
Dermed er han helt på linje med eksperters vurdering.
"Da vi solgte var vi vel 140, og i dag er der omkring 15 ansatte. Det er samtidig rigtigt godt klaret at halvere besøgstallene i et marked, der stormer frem," lyder det ironisk fra Jubii-stifteren.
Han mener derfor, at Jubii skal laves helt om af de nye ejere.
"De skal smide en atombombe og kaste sig over et ektremt målrettet område og bruge det gode brand," lyder rådet.
Han nævner, at man kunne satse 100 procent på debat-forummet og målrette det for eksempel kvinder mellem 25 og 40 år. Eller man kunne lave Danmarks svar på Facebook.
"Det vigtige er bare, at man satser på ét område og giver det fuld gas og energi," siger han.
Martin Thorborg, der selv afviser at være interesseret i at føre Jubii videre, tvivler dog på, at de nye ejere vil gå den dramatiske, men nødvendige vej.
"Derfor er der også 98 procents sandsynlighed for, at det går galt," siger han.