Tallet er endda meget konservativt, da det kan blive væsentlig højere, hvis it-firmaerne under klima-topmødet i Danmark går professionelt til værks, forklarer direktør Michael Stein fra mediebureauet OMD.
"Gør branchen sig bare lidt umage, og får gjort opmærksom på egne produkter, ført trafik til sine hjemmesider og kører på med budskabet igen og igen, så bliver reklameværdien mange gange større," siger Michael Stein.
Beregningen er foretaget af OMD, der har taget udgangspunkt i målgruppen og kender annoncepriserne i de forskellige lande.
Tallet er sat efter, at målgruppen kun rammes en gang af en helsides annonce.
Men Michael Stein forklarer, at PR-værdien af artikler fra topmødet og ansigt til ansigt-møder kan være meget mere værd.
Foghs powerpoint
Også selvstændig rådgiver Donald Nekman med 20 års erfaring i den internationale reklamebranche mener, at platformen er til stede.
Han peger på, at ideen fortsat er afgørende for udbyttet af topmødet for de danske it-firmaer.
"Når Fogh står der med sin powerpoint, er computeren måske en special grøn computer, som man efterfølgende kan fortælle historien om," siger han.
Donald Nekman forklarer, at andre brancher også står på spring til at fange de mange mødedeltageres opmærksomhed.
Samtidig advarer han it-firmaer mod at tale om grøn it, hvis de ikke har rent mel i posen.
"Omkring grønne budskaber taler mange om det, uden reelt at have noget at have det i. Det kan give frygteligt bagslag," siger den selvstændige konsulent.