"Vi påtager os det fulde ansvar for, at Skats webside har været lukket siden i morges."
Så klar er udmeldingen fra Mads Cordt Gyldenkærne, der er kommunikationschef for CSC i Norden.
Nedlukningen - som du kan læse om her - har betydet, at Skat på nuværende tidspunkt ikke kan betjene sine kunder ved hverken skattecentrene, motorekspeditionerne, på telefonen, ligesom TastSelv også er lukket ned.
CSC afviser dog, at der er tale om et nedbrud.
"Vi har foretaget en kontrolleret nedlukning af systemet," siger Mads Cordt Gyldenkærne.
Han understreger, at situationen hele tiden har været under kontrol.
"Problemet opstod ,da vi installerede en fejlbehæftet patch fra IBM," siger Mads Cordt Gyldenkærne.
"Da vi ikke havde overblik over, hvad disse fejl kunne have af betydning for systemerne, valgte vi - for at undgå ubehagelige overraskelser - at lukke helt ned."
"Vi kender stadig ikke skadernes omfang, og derfor kan jeg heller ikke sige, hvornår systemerne kan benyttes igen," lyder det fra CSC.
CSC's pressechef kan heller ikke udtale sig om, hvorvidt nedlukningen vil betyde tab af data.
"Det ved vi stadig ikke," siger Mads Cordt Gyldenkærne til Computerworld.