Onsdag klokken 12 ramte et nedbrud IBM og det spredte sig som ringe i vandet ud i it-systemer i en lang række danske virksomheder.
Nu beklager IBM.
"IBM beklager dybt de problemer, som nedbruddet har medført for vores kunder," lyder det i en udtalelse fra kommunikationschef Marie-Louise Arnfast her til eftermiddag.
Mens kunderne i dag rydder op efter en hektisk og for nogens vedkommende dyr dag, så bekræfter it-giganten, at alt skulle være oppe at køre fra morgenstunden.
"De fleste kundesystemer var oppe at køre igen om aftenen, og i løbet af natten blev de sidste systemer genoprettet. Der er efterfølgende ikke opstået nye problemer," skriver kommunikationschefen.
Kulegravning af fejl
I meddelelsen understreger IBM, at nedbruddet vil blive undersøgt grundigt.
Og den danske del af IBM bliver støttet fra IBM i andre lande i undersøgelsen.
"IBM undersøger forløbet indgående. Vi arbejder med globale teams på en analyse af, hvordan fejlen kunne opstå, og hvordan vi kan forhindre, at det sker igen," skriver Marie-Louise Arnfast.
Mens flere kunder har lidt tab, både økonomisk og for Danske Banks vedkommende på imagekontoen, så undersøger IBM om firmaets drift kom igang igen hurtigt nok.
"Vi undersøger i øjeblikket også forhold omkring genetableringstid og nedbruddets konsekvenser for vores kunder," skriver IBM i pressemeddelelsen.