Computerproducenten Dell dropper med kun få dages varsel satsningen på at tilbyde salg af computere og andet hardware fra egentlige butikker.
Ifølge Dell skyldes det, at kunderne nu har alternative muligheder for at få fat på produkterne fra virksomheden.
Dell offentliggjorde onsdag, at firmaet vil lukke alle 140 butikker i USA, de såkaldte Dell Kiosker, som led i den igangværende omlægning af salgsstrategierne.
Kioskerne blev åbnet i 2002 for at give kunderne mulighed for at se på varerne inden bestillingen på nettet eller via telefonen.
”Det seneste halvår har firmaet opbygget en salgsstrategi, som gør Dell i stand til at nå kunder, som firmaet ikke har nået tidligere,” står der i en udtalelse fra Dell.
Planerne om at lukke de 140 kiosker, som primært er placeret i indkøbscentre, bliver effektueret i løbet af få dage, siger Bob Kaufman, talsmand fra Dell.
Han vil ikke kommentere, hvor mange ansatte der skal fyres som led i lukningen, eller hvor meget lukningen koster Dell.
Firmaet lukker ikke butikker uden for USA. De seneste måneder har firmaet overført håndteringen af produkterne til en række aftagere, herunder kæderne Wal-Mart, Stables og BestBuy.