Elektronik-giganten Sony vil udfordre Apple på betalte video-downloads og rykke ind på markedet for internet-tv, lyder det fra kilder tæt på Sony.
Det er teknologien bag PS3, der sammen med selskabets Bravia HD-fjernsyn skal bane vejen for Sony's indtræden på download-markedet, hvor selskabet går i direkte konkurrence mod Apples tilbud om musik og videoer på iTunes og brugen af iPods.
Det skriver Wall Street Journal.
Endnu har Sony ikke bekræftet rygterne om selskabets strategi på området for online video og musik.
Allierer sig med Microsoft
For direktør Howard Stringer, der satte sig til rette i direktørstolen hos Sony for to år siden, skal online-markedet bruges til at styrke salget af elektronik-udstyr.
Selskabet har tidligere måttet se sin walkman få læsterlige tæsk af Apples iPod, fordi selskabet ikke har formået at kombinere sin elektronik med downloads.
Men i sidste uge lancerede Sony en ny walkman, der kan afspille film-trailere, musikvideoer og musikfiler. Walkmanen benytter Microsofts Windows Media software.
Runder 40 milliarder i 2010
Markedet for musik- og videodownload er i hastig vækst.
Nu ligger det på omkring 12 milliarder kroner, men det forventes at vokse til over 40 milliarder kroner i de næste tre år.