Bomber bliver plantet i butikscentre, og bygninger bliver blæst til pixels.
Sådan er hverdagen blevet i den virtuelle verden Second Life, hvor der i de seneste seks måneder er foretaget virtuelle terroraktioner mod firmaer som Nissan og Reebok.
Det skriver The Australian.
Avisen skriver, at det længe har været muligt at købe digitale automatvåben og AK47-rifler, og en søgning på Second Life viser, at der er tre jihad terroristgrupper og to elite jihad-grupper.
Der findes desuden også en radikal terroristgruppe kaldet Second Life Befrielseshær, som blandt andet har taget ansvaret for computerkodede atombombesprængninger af flere virtuelle forretninger i Second Life.
Ødelagte træningslejre
Men hvor seriøst skal man egentlig tage disse terrorgrupper og online-angreb?
Ifølge Rohan Gunaratna, der har skrevet bogen Inside al-Qaida, bliver det digitale terroristfænomen diskuteret i forskellige efterretningstjenester verden over især efter, at træningslejre i Pakistan og Afghanistan er blevet ødelagte.
"De (terroristerne) øver sig på missioner i Second Life, fordi de ikke længere har samme muligheder for at afprøve aktioner i den fysiske verden," siger han til The Australian
Et klasselokale for terrorister
Terroreksperter sammenligner Second Life universets muligheder med de flysimulatorer, der blev brugt forud for terrorangrebene på The World Trade Centers tvillingetårne den 11. september 2001.
Efterretningsanalytiker Roderick Jones har undersøgt mulighederne for at benytte computerspil i forbindelse med udvikling af færdigheder i krigsførelse.
"Læringsmulighederne i Second Life kan meget nemt blive brugt af terrorister," skriver han blandt andet på websitet Counterterrorismblog.org.
Han pointerer, at videostreams og udøvelse af virtuelle terroraktioner er den ideelle platform til at vise, hvordan bomber bliver konstrueret og til at tiltrække nysgerrige sjæle i alderen 18 til 34.
"Ligesom et firma som Toyota tester sine produkter i Second Life, så kan terrorister konstruere virtuelle præsentationer af terrormål for at diskutere målets svagheder og eventuelle respons på et angreb," forklarer Roderick Jones til The Australian.
Efterlad ikke din avatar uden opsyn
På grund af terroraktionerne har flere firmaer fået nok af den virtuelle verden. Nissan fik bugseret flere digitale lig i virtuelle kister, inden selskabet lukkede sin forretning I Second Life.
Derfor opfordrer repræsentanter fra skaberne af Second Life, Linden Lab, folk til at holde øje med suspekt og upassende opførsel samt melde, hvis de har mistanke om terroraktioner.