Kun en uge efter den formelle lancering har Janus Friis og Niklas Zennströms tiltrukket betydelige beløb i kapital-tilskud til deres net-tv-projekt, Joost.
Fire store kapitalfonde har nemlig ifølge Financial Times pumpet godt en kvart milliard kroner ind i selskabet bag Joost.
Fondene er Sequioa Capital, der tidligere har pumpet penge ind i Yahoo, Google og YuoTube, Index Ventures, der tidligt investerede i Skype, samt medieselskabet CBS og Hong Kong-milliardæren Li Ka-shing, der er Asiens rigeste mand og ejer af Hutchison Whampoa, som blandt andet er medejer af teleselskabet 3.
Ifølge Financial Times er også medieselskabet Viacom med som støtte i en eller anden form.
Sigter efter flere hundrede millioner brugere
Ifølge Janus Friis, som har talt med Financial Times, skal den tilførte kapital anvendes til at få Joost ud til "hundrede millioner" seere.
"Vi er klar med produktet. Nu handler det alene om få fart på og udvide forretningen. Kapitalen handler alene om at få fart på alting," siger Janus Friis til avisen.
Den kvarte milliard falder på et tørt sted, idet Joost indtil nu alene har været finansieret af stifterne, der scorede milliarder af kroner, da de i 2005 solgte Skype til eBay.
Ifølge Janus Friis har et "par hundrede tusinder" persioner testet beta-versionen af Joost, som i sidste uge blev lanceret formelt.
Joost har for tiden indgået aftaler med tv-selskaberne CBS, Sony, Turner og Warner Brothers, ligesom der vil blive vist amerikansk ishockey og bil-væddeløb fra Indy Car-serien.
Coca-Cola og Nike har meldt sig som sponsorer.