Computerworld News Service: Fejlen får iGoogle, der giver brugerne mulighed for at lave sin egen portal, til at nulstille indstillingerne på nogle funktioner, så brugerens indstillinger ikke længere er de gældende.
Problemet har irriteret brugere, der har brugt anseelige mængder af tid på at skræddersy og tilpasse deres Google.com hjemmeside.
Måske ramt millioner
En kilde, der kender til problemet siger, at det er under 10 procent af iGoogle-brugerne, der er ramt af problemet.
Brugerne tælles i to-cifrede millioner, så det ramte antal brugere er spænder fra 200.000 til flere millioner.
På diskussionsfora kunne man sidste torsdag læse om oprørte brugeres oplevelser. Det gik mere end 36 timer før Google erklærede, at problemet var løst.
Kritikerstorm i debatfora
Ikke desto mindre kommer der stadig nye meldinger om, at fejlen endnu ikke er rettet hos alle brugere.
Tirsdag morgen nåede brugernes klager på diverse diskussionsfora nye højder, og det stod klart at problemet endnu ikke er helt løst.
Ifølge en talskvinde i Google er problemet nu løst
"I de seneste dage har en række af Googles brugere haft problemer med at tilgå deres indstillinger på deres iGoogle hjemmeside. Brugerne skulle nu have fået indstillingerne tilbage," skriver hun i en email.
En stime af problemer
Google afviser at oplyse, hvad der har været årsag til problemet og siger samtidig, at det kun er en mindre gruppe af brugere, der har været berørt.
Google har i den seneste tid haft problemer med flere af virksomhedens tjenester, der har været ramt af fejl og tilgængelighedsproblemer.
De fejlramte tjenester er blog-værktøjet Blogger, officepakken Google Apps og Gmail.
Oversat af Christian Carlsen