Men en diskret forretning gemt godt af vejen i den nordjyske hovedstad Aalborg, har mobilselskabet M1 stille og roligt vokset sig større og mere effektiv over de seneste fire år.
Virksomheden har kun 13 ansatte, men med over 60.000 kunder kan M1 i det seneste årsregnskab glæde sig over et overskud på 2,5 millioner kroner efter skat. Bruttofortjenesten var på næsten 13 millioner.
"Vi er gode til at holde vores omkostninger nede. Vi har skåret meget ind til benet, og vi lægger også op til en høj grad af selvbetjening for kunden, og det er også derfor at du vil opleve relativt beskedne telefontider hos os," siger Mads Peter Veiby, der er administrerende direktør og medejer af M1.
"Prisen på lokaler er heller ikke så høj i Nordjylland, som hvis man har de fashionable adresser i København," tilføjer direktøren.
Med i priskrigen
M1 blev grundlagt i august 2003, hvilket var nogenlunde samtidig med, at de to mest kendte lavprisselskaber i Danmark, CBB og Telmore, indledte et regulært priskapløb.
Det fjernede dog ikke M1's forretningsgrundlag.
"Det var selvfølgelig en hård kamel at sluge, men så tænkte vi over, hvad det var, vi kunne gøre anderledes, og det er at skære alt overflødigt fra," forklarer Mads Peter Veiby.
M1, der lejer sig ind på TDC's net, kører med tre forskellige produkter.
Den billigste minutpris på 24 øre opnår man ved at købe produktet Prisskraber, der inkluderer en talepakke på 79 kroner om måneden.
Med den kan man tale "gratis" med alle andre M1-kunder, og samtidig får man 100 minutters tale med andre fastnet- og mobilnumre om måneden.
Al snak derudover koster 24 øre i minuttet, mens det koster 18 øre at sende en sms.
Nordjyske forventinger
Dermed er M1 også blandt de absolut billigste mobilselskaber i Danmark, men alligevel har Mads Peter Veiby ikke mistet jordforbindelsen i det nordjyske.
"Jeg ville da ønske, at vi kunne nå en halv million kunder, men det tror jeg, bliver svært at nå. Jeg tror, at det er realistisk at nå omkring 120.000-150.000 kunder," siger han.
Selv om M1 nu har fire år på bagen i den danske telebranche og er oppe på over 60.000 kunder, lever virksomheden fortsat en relativ anonym tilværelse, hvor det ikke er de store banner-reklamer og tv-kampagner, der skaffer nye kunder.
"Vi er så heldigt stillet, at kunderne anbefaler produktet til andre, og det gør, at vi får nye kunder på den måde. Vi vil hellere give kunderne nogle fordele, så de også fremhæver de fordele over for andre, frem for at poste en masse penge i dyre reklamer," siger Mads Peter Veiby.
I november kårede Ernst & Young M1 som vinder i kategorien Start-Up ved landsfinalen i Ernst & Young’s konkurrence Entrepreneur Of The Year.