Kortfirmaet Krak har draget konsekvensen af de seneste ugers bloggerstorm og oprettet en corporate blog.
Formålet er dels at fortælle brugerne om nye initiativer i virksomheden, men også at komme i dialog med brugerne.
- Vi har fået en del opmærksomhed og tæsk den seneste tid. Og nu er det på tide at lytte til vores brugere, udtaler administrerende direktør hos Krak, Ove Leth-Sørensen om grunden til at oprette KrakBloggen.
Han understreger, at det ikke er en blog, der er oprettet for syns skyld. Den vil blive overvåget dagligt af nøglepersoner hos Krak.
- Vi bruger den tid, som det vil tage at deltage i den debat, der vil køre på bloggen. Og vi vil svare på alle relevante henvendelser, forklarer Ove Leth-Sørensen.
Han forventer, at firmaet via bloggen vil få en masse nyttige informationer, som Krak kan bruge til at organisere sig efter.
Kritik er velkommen
KrakBloggen er ifølge Ove Leth-Sørensen åben for kritik.
- Jeg ser vores blog som en fantastisk mulighed for at få alle mulige meninger. Også de negative, hvor vi så vil tilpasse os, hvor det er muligt, forklarer han.
Han peger også på, at selskabet kan kommunikere effektivt med de omkring 100.000 eksterne kontakter, som firmaet årligt er i dialog med telefonisk.
- Nu bliver der i langt højere grad mulighed for, at folk kan henvende sig til os på en meget åben facon, og vi forventer meget af denne kommunikationsmetode, lyder det fra Ove Leth-Sørensen.
Indtil videre har Kraks it-direktør Per Palmkvist og afdelingschef i Krak Media Poul Anton Møller indlæg inde på webloggen. Og Ove Leth-Sørensen vil snarest selv oprette et indlæg.
Det er tilladt at linke dybt til alle blog-indlæg.