Kø-firma: Robbie-fejlmeldinger betyder intet

De mange Robbie Williams-fans, der forsøger at købe billet over nettet, skal ikke fare i flint over fejlmeldinger fra Billetlugen.dk. For en cookie sørger for, at de hele vejen beholder deres plads i køen, fortæller Netgroup, der har udviklet kø-systemet.

- Hvis man ikke sletter sine cookies, så mister man ikke sin plads i køen.

Sådan lyder det fra salgsdirektør Leon Standly fra Netgroup Datacenter, der har leveret det omblæste kø-system til Parkens billetfirma, E-Billetter, som står bag Billetlugen.dk.

Udmeldingen kommer efter, at mange tusinder danskere endnu en gang maser på for via nettet at sikre sig en billet til en stor koncert - denne gang en af to kommende Robbie Williams-koncerter.

System under pres

De mange tusinder fans har endnu engang sat Billetlugen.dk's netsystem under pres - ganske som det har været tilfældet flere gange tidligere.

Mange af de håbefulde Robbie Williams-fans har via nettet fået en "missing required information"-besked, ligesom de har fået en fejl 404 ("Siden kan ikke vises") på deres computer.

Computerworld har siden klokken 10 i morges, hvor billetsalget åbnede, fået syv "missing required information"-beskeder og seks "fejl 404".

Men alt det betyder intet, fortæller Leon Standly. Man skal bare slå koldt vand i blodet.

- Man beholder sin plads i køen, selv om man får en af de to beskeder. Det sørger cookien for. Man skal bare forsøge igen, siger Leon Standly.

Skal øge frihedsgraden

Kø-systemet består af 10 servere, der står foran selve billet-systemet.

Ideen er netop at give en frihedsgrad, så man for eksempel kan lukke nogle minutter for cachen, hvis der er problemer.

- Hvis ikke vi havde et kø-system, ville alle få en fejl 404. Det får de ikke nu, siger Leon Standly.

Det er ellers væltet ind med e-mail og beskeder til Computerworld fra mange læsere, der hele formiddagen har forsøgt at score en af de attraktive billetter.

Flere melder, at de - indtil videre forgæves - har flere computere kørende, der alle forsøger at trænge igennem. Og det er et selvforstærkende problem, mener Leon Standly.

- Det er jo altså ikke alle, der kan få en billet. Og man presser bare yderligere på, når man har flere maskiner stående. Det øger ikke chancerne, for cookien sørger altså for, at man beholder sin plads i køen, siger han.

- Kan du garantere, at man ikke mister sin plads i køen, hvis bare man ikke sletter sine cookies?

- Ja, det kan jeg. Cookien bliver liggende i 30 dage, så man kan faktisk bare åbne en ny browser og logge sig på igen, hvis man får en fejl 404. Så er man inde på sin gamle plads i køen igen, siger Leon Standly.

Det har ikke umiddelbart været mulig at træffe Jeppe Michael Jensen, direktør i E-billetter.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere