Bredbåndsselskabet Kabelnettet.dk har solgt hovedparten af selskabets kunder og udstyr til Broadcom, der sidste år mistede sin licens på den trådløse bredbåndsteknologi FWA på grund af manglende indbetalinger til IT- og Telestyrelsen.
Siden da har Broadcom ikke gjort meget væsen af sig, men nu skal forretningen med otte ansatte vendes ved at satse på at levere telefoni og internet til boligselskaber.
- Vi vil gerne være større. I Broadcom-regi har vi lavet boligløsninger før, men ikke i særligt stort omfang. Vi har luret på, om vi skulle i gang med det marked, og så var der på godt og ondt en mulighed her, siger Kaare Siesing, administrerende direktør for Broadcom.
En kontanthandel
Han vil ikke oplyse noget om aftalens størrelse, men han fortæller, at der er tale om en kontant handel.
Aftalen betyder, at Broadcom har overtaget hovedparten af Kabelnettet.dk's kunder og det udstyr, der er installeret hos kunderne. Broadcom overtager ikke Kabelnettets ansatte.
Broadcom er nu i fuld gang med at portere kundernes telefoner fra Tele2 til TDC, efter at Tele2 lukkede for forbindelsen. Tele2 mener, at Kabelnettet.dk skylder en million kroner.
Kabelnettet.dk blev hårdt ramt på kundetilgangen efter en kritisk tv-udsendelse om firmaet i DR's forbrugerprogram Kontant i slutningen af marts.
Broadcom håber med overtagelsen af aktiviteterne at skabe ro for kunderne, og navnet Kabelnettet.dk videreføres ikke.
Plads til forbedringer
- Vi har selvfølgelig skelet til den dårlige omtale, men vi har valgt at se sådan på det, at der på godt og ondt er plads til forbedringer. Vi har vores måde at gøre tingene på, og vi stiler efter at videreføre den kvalitet, vi er kendt for, siger Kaare Siesing.
Han oplyser, at Broadcom har solgt fjern-netværk (WAN) og infrastruktur til erhvervskunder, siden selskabet mistede sin FWA-licens sidste år.
Ifølge Computerworld Onlines oplysninger blev samtlige ansatte i Kabelnettet fyret tirsdag.
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Kim Nielsen, direktør for Kabelnettet.dk.