Apples iPhone 6 Plus har for nogle brugeres vedkommende været et problematisk bekendtskab.
For nogle måneder siden begyndte der at komme meldinger om, at iPhonens touch-funktioner ikke længere fungerede, og at skærmen var ustabil eller blinkede.
De fleste kommentarer rundt omkring på nettet gik på, at multitouch-skærmen ganske enkelt ikke længere reagerede, som den burde - i sagens natur et ret stort problem på en smartphone uden et fysisk tastatur.
Apple har netop udsendt en meddelelse om problemerne:
"Apple har fastslået, at nogle iPhone 6 Plus-enheder kan vise blinkende displays eller have multitouch-problemer efter at være blevet tabt flere gange på en hård underflade, hvorefter enheden er pådraget yderligere stress," lyder det fra Apple i en netop udsendt meddelelse til kunderne.
Selvom Apple altså henviser til, at problemerne opstår, når iPhonen bliver tabt, lyder beskeden til kunderne samtidig, at der er udsigt til en "billigere" reperation:
"Hvis din iPhone 6 Plus har de symptomer, der er beskrevet herover, ellers fungerer, og skærmen ikke er revnet eller gået i stykker, vil Apple reparere din enhed for en service-pris på 1.342,25 kroner."
Den pris er markant lavere end de priser, der tidligere har været tale om i forhold til dette problem. I USA koster det nu 150 dollars for reparationen - tidligere var det 329 dollars.
Gælder også dem, der allerede har betalt
Apple skriver, at selskabet vil kontakte de kunder, der allerede har betalt for at få repareret iPhonen via Apple eller en Apple Authorized Service Provider, så de kan få refunderet penge, hvis de har betalt den gamle, høje pris for reparationen.
"Det refunderede beløb udligne forskellen mellem den pris, du har betalt for den originale service af din iPhone 6 Plus og service-prisen på 1.342,25 kroner."
Læs også: Magtskifte på vej: Samsung og Apple mister grebet om smartphonemarkedet - konkurrenter stormer frem
En iPhone 6 Plus med 128 GB lagerplads kostede ved lanceringen i 2014 7.500 kroner.
Netop på grund af den relativt høje pris, er det nok også de færreste kunder med defekte skærme og touch-problemer, der bare har lagt iPhonen hen i skuffen med aflagte mobiler.
I stedet har de enten valgt at betale for en reparation - eller har brugt krudtet på at brokke sig på nettet.
Det er formentlig ikke mindst det sidste, der nu har fået Apple til at reagere med tilbuddet om at hjælpe kunderne med en billigere reparation.
Ifølge meddelelsen fra Apple gælder tilbuddet, indtil der er gået fem år fra den oprindelige start-dato for salget af iPhone 6 Plus.
Læs også:
Magtskifte på vej: Samsung og Apple mister grebet om smartphonemarkedet - konkurrenter stormer frem
Tre ugers test af iPhone 6 Plus: Kæmpestor, dyr, besværlig og herlig