Der er generelt ikke meget at juble over for tablet-producenterne i øjeblikket.
Efter flere år med vilde vækstrater har forbrugerne nemlig fået stillet den værste tablet-tørst.
Det går ud over salget, og alene i årets tredje kvartal blev der sendt 14,7 procent færre tablet afsted fra producenternes fabrikker til butikker rundt omkring i hele verden.
Det skriver analysefirmaet IDC i en ny analyse.
Nedgangen rammer ikke mindst hårdt hos Samsung og Apple, hvis tablet-forsendelser er faldet med henholdsvis 19,3 procent og 6,2 procent i forhold til tredje kvartal sidste år.
Lenovo er også gået tilbage med 10,8 procent, mens gruppen af "andre producenterne" sendte 29,2 procent færre tablets afsted i tredje kvartal i år.
Til gengæld var der masser at juble over hos Amazon, der har øget tablet-forsendelserne med hele 319,9 procent over det seneste år.
Også kinesiske Huawei vokser - her var der tale om en vækst på 28,4 procent ifølge rapporten fra IDC.
Apple er stadig størst
Analysefirmaet skriver, at det især er de billigste tablets, der sælger godt i øjeblikket, og om Amazons markante vækst skriver IDC, at priserne er blevet sænket på selskabets i forvejen billige Fire-tablets, og at det giver pote.
Det er dog stadig Apple, der er størst på tablet-markedet med en markedsandel på 21,5 procent i årets tredje kvartal, mens Samsung lå på 15,1 procent, og Amazon landede på 7,3 procent.
Om den største tablet-leverandør, Apple, skriver IDC:
"Til trods for at Apples marketing push med iPad Pro, har iPad Air og Mini-serien har været modellerne med bred appel og står for over to tredjedele af forsendelserne i dette kvartal."
Læs også:
Apple sænker priserne på iPad - og fordobler lagerplads på flere modeller
Tablet-salget reddes af populært design-koncept - og Windows løber med det meste