There's an app for that.
Sådan har det lydt i de seneste mange år, når virksomheder har forsøgt at kapre forbrugernes opmærksomhed - og penge.
Men efter et vildt app-årti, hvor der er udviklet apps til stort set alt, man kan forestille sig, ser det nu ud til, at app-hypen er ved at klinge lidt af.
Virksomhederne vil i stigende grad begynde at begrænse udbuddet af apps til de områder, hvor det rent faktisk giver mening at have apps.
Konsekvensen er, at en større del af de apps, der i dag eksistererer, vil blive droppet i de kommende år.
Analysefirmaet Gartner vurderer, at 2019 bliver et afgørende år i den sammenhæng, og at 20 procent af de virksomheds-brands, der i dag har apps, til den tid vil droppe deres apps.
"Mange brands oplever, at det niveau af 'adoption', kundeengagement og return on investment, som deres mobile applikationer leverer, er signifikant under de forventninger, der lå bag deres app-investering," lyder det fra Gartner.
Læs også: Browser-ekspert: Derfor vil apps aldrig kunne erstatte browseren
Rådgivningsfirmaet fremhæver, at nye fremgangsmåder og løsninger vinder frem på det mobile område, hvor fordelene blandt andet tæller lavere barrierer for forbrugerne, når de skal opdage og 'installere' løsningerne.
Samtidig muliggør de nye løsninger det samme kundeengagement som apps, men kræver langt lavere investeringer og mindre support og marketingomkostninger.
"Mange virksomheder vil evaluere disse muligheder i forhold til deres applikationer, der under-performer - og gå efter at reducere deres tab ved at lade disse apps udløbe," lyder forudsigelsen fra Gartner.
Der er i de senere år kommet langt bedre muligheder for at lave browser-løsninger, der understøtter mange af de samme funktioner, som apps gør, og som rent visuelt og designmæssigt også matcher native apps.
Dermed ikke sagt, at der ikke også i fremtiden vil være masser af udvikling på app-fronten.
Der vil snarere være tale om, at man ikke udvikler en app bare for at have en app - men fordi der rent faktisk er solide teknologiske, forretningsmæssige og funktionsmæssige argumenter for at satse på en app frem for en browser-løsning.
Læs også:
Browser-ekspert: Derfor vil apps aldrig kunne erstatte browseren
Drop salg af apps: Her er der flest penge at hente for app-udviklerne
Mobile løsninger ændrer karakter: Nye teknologier får traditionelle apps til at glide i baggrunden