Den danske pris-sammenlignings-portal Samlino.dk kritiseres ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten for at agere i strid med både markedsføringsloven og forbrugeraftaleloven.
På Samlino.dk kan man sammenligne priser på en række produkter - mobilabonnementer og lignende.
Men for at bruge sammenligningstjenesten skal man først indtaste sit telefonnnummer og acceptere Samlinos betingelser.
Og ved at gøre det, accepterer brugerne, at Samlino kan kontakte dem telefonisk.
Det er faldet mange for brystet. Ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten er der på Trustpilot mange brugere, der klager over, at de bliver kimet ned af Samlino, efter de har besøgt sitet.
"Det samtykke, som Samlino bruger til at kontakte folk, er ikke indhentet lovligt. Jeg vil ikke engang kalde det et samtykke," siger Tina Dhanda, jurist ved Forbrugerrådet Tænk til avisen.
Samtidig overvejer Forbrugerombudsmanden at gå ind i sagen.
Samlino.dk meddeler til avisen, at kritikken har 'gjort indtryk,' og at selskabet nu har tydeliggjort vilkårene, så det klart fremgår, at man kan blive ringet op, hvis man accepterer vilkår og betingelser.
God for 150 millioner kroner
Samlino modtog i sommer 150 millioner kroner i kapitaltilskud fra en række investorer.
Dengang fortalte medstifter Mads Faurholt-Jørgensen til Computerworld om processen med at rejse de mange penge.
Det kan du læse mere om her: Danske iværksættere henter 150 millioner kroner i investor-kapital: "Sådan skaffede vi pengene."
Mads Faurholt-Jørgensen er serie-iværlsætter og er tidligere blevet udråbt til at være en af Danmarks store forretningstalenter. Han er eksempelvis ekspertrådgiver for EU i online-iværksætteri og har været med til stifte mere end 30 virksomheder.
Du kan læse mere om ham her: Manden med 300 millioner it-investeringskroner i lommen: Her er markedet for den næste store online-succes.
Læs også:
Nej, du kan tro nej: Jeg vil ikke anmelde din butik på Trustpilot - nogensinde!
Derfor bliver investorerne ved med at tro på Trustpilot trods mange års underskud
Anklage: Trustpilot lader betalende kunder skjule dårlige anmeldelser