Rederikæmpen Mærsk vil til at investere store summer i nye digitaliseringsløsninger, som skal bringe det store selskab ind i fremtiden.
Sådan lyder det fra koncernchef Søren Skou, der til Børsen siger, at selskabet er klar til 'massive investeringer i digitalisering,' så selskabets folk kan komme 'i gang med at være langt mere innovative,' som han siger.
De nye løsninger skal blandt andet består af skræddersyede systemer til selskabets kunder.
"Vi ser en signifikant mulighed for at levere en meget bedre kundeoplevelse. Og det vil gøre os i stand til at bygge en platform for forhåbentlig nye indtægststrømme på maerskline.com i de kommende år," siger Søren Skou til Børsen.
I den forbindelse er selskabet for tiden på udkigt efter nye folk med viden om de nye teknologier og nye muligheder.
Det er målet, at Mærsk via indførelsen af digitale løsninger skal kunne beskære antallet af stillinger på land fra i dag 23.000 til 19.000 - altså en besparelse på 4.000 stillinger inden for de kommende år.
Søren Skou siger til avisen, at han er 'fuldstændigt klar over, at der er brug for det, som han kalder for 'anderledes' medarbejdere.
"De nye digitaliserings-løsninger skal nok ikke findes hos folk i 50'erne som mig, der ikke engang er på Facebook," siger han.
Læs også:
Til hackathon hos A.P. Møller-Mærsk: Her er tre ideer, der kan revolutionere shippingbranchen