Hos Microsoft var der ellers tegn i sol, måne og stjerner på, at selskabet efter mange års enegang nu var begyndt at læne sig mod tidligere konkurrenter hos Google, open source-miljøet og Apple.
Men sidstnævnte selskab er stadig ærkerivalen, når det kommer til computere målrettet ganske almindelige brugere.
Det kan ikke være i tvivl om, efter Microsoft i selskabets seneste reklamefilm sammenligner sin hybridcomputer Surface Pro 4 med en Mac.
Efter først at remse flere fortryllende elementer op omkring Surface Pro 4, sætter Microsoft trumf på ved at fremhæve, at disse egenskaber ikke fås på en Mac.
"...den er mindre brugbar end en hat til din kat," lyder det efterfølgende rim fra Microsoft, som altså sammenligner Apples linje af personlige computere med noget så fjollet som en hat til en kat.
Du kan se Microsoft-reklamen her:
Genopliver gammelt had
De verbale kajerystere fra Microsoft til Apple stopper ikke ved hovedtøjet til felis catus.
Efter ros af Surface-skærmen, lyder det fra Microsoft i reklamefilmen:
"Mac'en kan ikke helt konkurrere; den er langsommere, tungere og ret kedelig," bliver der sunget i Microsoft-reklamen, som altså dermed genopliver det gamle fjendskab mellem Microsoft og Apple, der siden 1980'erne har kæmpet om retten til at være desktop-folkets foretrukne software-leverandør.
Microsofts Surface Pro 4-sviner kommer heller ikke helt ud af den blå luft. For Apple har tidligere på måneden udsendt en iPad Pro-reklame, hvor æbleselskabet understreger, at dets store tablet med et tastatur snildt kan erstatte en fuldfed pc.
Apples reklame kan du ser her:
Kom med på 'det nye Microsofts' store partnerkonference WPC2016