Bliv ikke overrasket, hvis du i løbet af de kommende par år begynder at se fragtfly med Amazons logo på siden.
Amazon åbner nemlig sit eget flyselskab, der over de næste to år skal udbygges til at bestå af en flåde på i alt 40 fly.
Selskabet - der sælger alt mellem himmel og jord på dets Amazon-websites - præsenterede torsdag det første brandede fly i flåden, som flyver under navnet Prime Air.
Også Amazons indtil videre ikke godkendte drone-tjeneste flyver under navnet Prime Air, der ifølge Amazon bliver fællesnavnet for alle selskabets luftbårne aktiviteter.
Der er tale om en Boeing 767-300, der har fået navnet Amazon One.
Flyet skal alene bruges til at befordre fragt - og altså ikke passagerer.
Amazon har i et stykke tid anvendt fragt-fly og har i dag 11 dedikerede fly, som flyver med fragt.
Amazon One er imidlertid det første, der bliver brandet direkte som Amazon-fly. Dette - og de kommende 39 Amazon-fly - bliver leaset sammen med fragt-flyselskaberne Atlas Air og Air Transport Services Group.
I dag anvender Amazon i stor stil fragt-giganterne UPS og FedEx til at flytte pakker, og det agter selskabet at fortsætte med, hedder det.
"Vi anvender en vifte af dygtige fragtfirmaer, og det forventer vi at fortsætte med," lyder det således i en mail fra Amazon til Computerworlds amerikanske nyhedsbureau.
Amazon har længe eksperimenteret med metoder til at få flyttet fragt hurtigere og mere effektivt fra lager og ud til slutkunden.
Selskabet arbejder således fortsat med planer om at anvende droner til at få flyttet pakker det sidste stykke ud til kundens hjem-adresse.
Det kan du læse mere om her: Drone-levering af pakker kan være på vej i England: Pakker leveres 30 minutter efter bestilling
I en blogpost skriver Amazon-topchef Dave Clark, at Amazon hidtil har fokuseret meget på at optimere supply chain og processerne i selskabets 125 sorterings-haller, hvor pakkerne sorteres.
Men nu er tiden kommet til at kigge på selve transporten, skriver han.
De 40 fly skal ifølge Amazon blandt andet anvendes som backup og supplement til de eksisterende transport-aftaler, der skal sikre, at pakkerne kan leveres meget hurtigt - enten samme dag eller dagen efter.
Amazon har i samme forbindelse anskaffet sig en flåde på 4.000 store anhængere, som selskabets lastbiler kan anvende.
Ligeledes har selskabet i USA indført et delebils-lignende program med navnet Amazon Flex, hvor chauffører, som ikke er ansat i selskabet, via en app kan melde sig til at køre pakker ud.