"Vi oplever desværre uregelmæssigheder på netbanken i øjeblikket. Vi beklager ulejligheden og arbejder på at få rettet fejlen så hurtigt som muligt."
Sådan kan du læse på Nykredits Facebook-side.
Opdateringen er fra i går, torsdag, og der er stadig problemer i banken.
Nyeste besked er således: "Netbanken var desværre ikke tilgængelig en stor del af dagen i går, hvilket er meget beklageligt - og vi har stor forståelse for den frustration og ikke mindst irritation, som det har medført."
"Man kan fortsat opleve, at netbanken kører ustabilt, og vores teknikere arbejder på at identificere fejlen."
Med andre ord, så kan banken ikke betjene sine kunder.
Underlige NemID-beskeder
Nykredit oplyser på Facebook, at mange er blevet bedt om at logge på med NemID, selv om man normalt først skal have nøglekortet frem, når der skal udføres en handling i netbanken.
Der er nemlig det såkaldte konto-kig i Nykredit.
Efter først indtastning af brugernavn og kode samt den ellers ikke anvendte NemID-kode, så har flere stadig oplevet, at der alligevel ikke kom hul igennem til banken.
Har ikke fundet problemet
Simon Gabrielsen, der er direktør for Kommunikation i BEC, som driver basisdelen af Nykredits løsning. fortæller:
"Nykredit anvender vores services, og banken har så bygget deres egne løsninger oven på. Vores services har kørt hele tiden, og vi har da heller ikke modtaget en henvendelse fra Nykredit."
Vi har forgæves forsøgt at få kontakt til Nykredits presseafdeling får at få en forklaring på problemerne, men altså uden held.
Præcis hvornår tingene er på plads ved man ikke i supporten, der efter en kundeforespørgsel skriver på Facebook:
"Jeg ville rigtig gerne kunne give dig en tidshorisont, men når teknikken driller, kan det være svært at sige, hvornår fejlen er rettet. Jeg kan derfor kun sige, at vi meget opmærksomme på, at få på at få det løst hurtigst mulig."
Læs også:
Flere danske banker i knæ: Ramt af alvorlige netbank-problemer