Google, Cisco, Oracle, og Intel.
Alle ovenstående it-giganter har til huse i den vestlige verdens stadig hotteste it-område, Silicon Valley, der ligger syd for den amerikanske million San Francisco på den amerikanske vestkyst.
Alligevel er det it-virksomheden Apple, som suverænt løber med den allerstørste indtjening blandt områdets giganter, da Apple står for 40 procent af regionens samlede indtjening på godt 870 milliarder kroner.
Samtidig er Apple noteret for 28 procent af omsætningen for de 150 største Silicon Valley-virksomheder.
Det skriver nyhedsmediet Silicon Valley, efter tidsskriftet blandt andet har indsamlet og sammenlignet selskabernes salg, profit, medarbejderantal og skattebetalinger.
Læs også: Rapport: Apple er største skatteunddrager i USA: Så mange penge gemmer selskabet i skattely
De gamle går tilbage
Silicon Valley-avisen noterer sig samtidigt, at der er generel vækst i området, men det er ikke alle selskaber, der oplever federe bundlinjer.
44 af de 150 største selskaber fra Drømmenes Dal var udsat for en tilbagegang i salget.
Det gælder blandt andet for gamle, hæderkronede Silicon Valley-giganter som Intel (en procent tilbagegang) og de to nye HP-selskaber - Hewlett Packard Enterprise (ned med fem procent) og HP, Inc (11 procent tilbagegang).
Også 'gamle' Silicon Valley-virksomheder som chipfabrikanten AMD og it-service-virksomheden Agilent Technologies oplevede en tilbagegang i salget på henholdsvis 28 procent og 36 procent.
Chef for investeringsselskabet BOS, Jennifer Ellison, udlægger situationen i Silicon Valley-området på følgende måde:
"Tallene fortæller historien: der er vækst, men den stilner af. Folk plejer at sige, at tech-industrien er unik, og Silicon Valley er unik, fordi stedet er lidt immunt over for et omskifteligt marked. Og det er da også sandt, indtil væksten stopper," siger hun til mediet Silicon Valley med henvisning til, at tidligere it-giganter oplever fald på bundlinjen.
Masser af hype om Facebook
En yngre Silicon Valley-baseret virksomhed som Facebook oplever derimod fremgang med et salg på 118 milliarder kroner - en vækst på 44 procent sammenlignet med sidste år.
Samtidig er der godt gang i det sociale medies aktiesalg, som nyhedsmediet Silicon Valley spekulerer i, måske er pustet kunstigt op af hype.
For investorerne i Facebook-aktierne har betalt omkring 18 gange det årlige salg hos verdens største sociale medie.
"Investorerne forventer, at Facebook vil fortsætte med at være platformen, hvor hundredmillionvis af mennesker brugerer tid hver dag, og at Facebook dermed kan tjene en masse penge på målrettede reklamer," forklarer økonomiprofessor fra Florida Universitet til Silicon Valley-mediet.
"Jo flere mennesker, der benytter det sociale medie, des mere attraktivt vil det være for andre at bruge. Det er den klassiske netværkseffekt. Konkurrenter vil ikke nødvendigvis hæmme Facebooks profitter, ligesom det er tilfældet med en restaurantkæde," fortsætter hun.